:: Pedagog specjalny
”Poza przygotowaniem zawodowym człowieka, poza jego wykształceniem,
najistotniejszą, najbardziej podstawową i decydującą wartością
w jego życiu jest jego CZŁOWIECZEŃSTWO”
Maria Grzegorzewska
Pedagog specjalny
mgr Ewelina Garbowska-Ferdek
Godziny pracy:
wtorek 8:00-15:20
czwartek 10:00-15:10
DROGI UCZNIU – zwróć się do pedagoga specjalnego gdy:
- Czujesz, że nikt Cię nie rozumie, jesteś samotny;
- Nie potrafisz porozumieć się z nauczycielem;
- Masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać;
- Chciałbyś z kimś porozmawiać;
- Nie potrafisz poradzić sobie z w emocjami;
- Masz problemy z nauką.
Przyjdź także z każdą sprawą, z którą chciałbyś się podzielić z drugą osobą!
DROGI RODZICU – zwróć się do pedagoga specjalnego gdy:
- Niepokoi Cię zachowanie dziecka;
- Chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich z nim relacjach;
- Masz pytania dotyczące osiągnięć edukacyjnych dziecka i jego funkcjonowania w szkole;
- Potrzebujesz wsparcia w procesie wychowania;
- Masz pytania i nie wiesz do kogo się z nimi zwrócić;
- Szukasz pomocy.
Szukanie pomocy jest oznaką siły a nie słabości!
CZEGO MOŻESZ OCZEKIWAĆ DECYDUJĄC SIĘ NA ROZMOWĘ Z PEDAGOGIEM SPECJALNYM:
- Całkowitej dyskrecji;
- Wszystko o czym powiesz zostanie na zawsze Twoje, nawet jeżeli czasem pedagog będzie cię namawiał do poszerzenia informacji to decyzja będzie należała tylko do Ciebie;
- Życzliwej uwagi, niezależnie od tego z jaką sprawą zwrócisz się do pedagoga;
- Otrzymasz za to informację na temat swojej sytuacji i propozycję porady oraz pomocy.
Do zadań pedagoga specjalnego należy:
- Rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów.
- Określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych dla uczniów- odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dzieci.
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem.
- Dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych.
- Dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów.
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej uczniom, nauczycielom, rodzicom.
- Współpraca w zależności od potrzeb z innymi podmiotami np.: Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną itp.
Przydatne linki